viking
Gast
|
|
« Antwoord #75 Gepost op: 20-07-2010, 22:02:30 » |
|
vraagje : kan/mag men bij de eendevijver nog vrij even picknicken met de kinderen,zonder een juut op je nek te hebben of zoiets?
vr.gr. Rob
|
|
|
|
|
|
|
poon
Gast
|
|
« Antwoord #76 Gepost op: 20-07-2010, 23:15:17 » |
|
Ja hoor rob ik zie ze vaak zitten is best gezellig daar was je van plan om daar naar toe te gaan dan Gr Arie
|
|
|
|
|
|
|
poon
Gast
|
|
« Antwoord #77 Gepost op: 20-07-2010, 23:17:24 » |
|
rob waar woon jij ergens op urk? gr
|
|
|
|
|
|
|
viking
Gast
|
|
« Antwoord #78 Gepost op: 21-07-2010, 22:22:04 » |
|
oh mooi. Was van plan zaterdag,als we het een beetje droog mogen houden,even met het gezin ouderwets te picknicken daar. Zullen beetje de oude straten doorwandelen en nog iets. Als we tijd over hebben,ook even Duindorp opzoeken. Ik woon waar eerst het land van boer Roos was gr.Rob
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #83 Gepost op: 31-07-2010, 17:28:32 » |
|
In de wandelgangen hoorde ik vertellen dat Rederij Jaczon overgenomen word door Rederij Vrolijk. ?
|
|
|
|
|
|
|
JaapvD
Gast
|
|
« Antwoord #84 Gepost op: 01-08-2010, 20:51:58 » |
|
Dat is volgens mij al gebeurd ,alleen de naam is gebleven.
grts Jaap
|
|
|
|
|
|
|
C. Bal
Gast
|
|
« Antwoord #85 Gepost op: 02-08-2010, 23:19:54 » |
|
Dat is volgens mij al gebeurd ,alleen de naam is gebleven.
grts Jaap
O.K Jaap ik hoorde het ook maar, wist het niet. gr Cor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Canuck
Gast
|
|
« Antwoord #88 Gepost op: 02-09-2010, 17:17:11 » |
|
Vreemdeling, zoals je weet is de bijbel uit het Grieks vertaald, ik zou dus naar het grieks woord zoeken voor walvis. Waarschijnlijk kan het ook een bruinvis zijn als je onder Google zoekt, b.v
Ceto (Κητώ(Kêtố), zeemonster, van Κῆτος(Kễtos), grote vis, enorm groot dier dat in het water leeft, in het bijzonder: walvis). Het sterrenbeeld Walvis (Cetus) is naar Ceto vernoemd en is in de Griekse mythologie een zeemonster. Ze is de dochter van Gaia en Pontos.
Voor de Grieken personifieerde zij de gevaren van de zee en de monsters die erin huisden. Ceto was de echtgenote van haar broer Phorcys, met wie zij vele kinderen kreeg:
Tussen twee haakjes, vanuit Canada geniet ik van je verhalen, ook die hierboven over ervaringen in de Tweede Wereld Oorlog. Ben van 1940 maar heb natuurlijk thuis veel gehoord en ook kan ik met het eind van de oorlog herinneren en koken op een noodkacheltje bv.
Groeten, Jan
|
|
|
|
|
|
|
schubbereet
Gast
|
|
« Antwoord #89 Gepost op: 04-09-2010, 21:50:57 » |
|
Tijdens de warme zomermaanden kan de soort van de gewone vinvis (Balaenoptera physalus) regelmatig worden aangetroffen in het oosten van de Ionische Zee en er zijn ook rapporten van dat ze gezien zijn ten zuiden van de Peloponnesus, Zuid-Kreta en het eiland Karpathos, alle op de grens van de Egeïsche Boog, waarachter de diepte van het zeewater snel toeneemt. Hij kan tot wel 26 meter lang worden en weegt 30 tot 80 ton, maar gemiddeld als je ze ziet zijn ze veel kleiner. Dit verhaal heb ik van deze site gehaald. http://www.sfakia-kreta.nl/kreta-zeedieren.htmlKlik vervolgens op Zeezoogdieren.
|
|
|
|
|
|
|