Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10-11-2024, 20:23:43
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Nieuws: Nieuwe leden moeten helaas wachten tot dat de webmaster ze accepteert. Er is veel kaf onder het koren. Het beste kunt u na registratie ons nog even een e-mail sturen jolydesign@ziggo.nl.

+  Vraag en antwoord & Wie wat waar
|-+  Hoofdindex
| |-+  Wie wat waar
| | |-+  vervolg.. Mooie trawler plaatjes
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 ... 72 Omlaag Print
Auteur Topic: vervolg.. Mooie trawler plaatjes  (gelezen 1018484 keer)
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #960 Gepost op: 18-12-2021, 14:43:49 »

SCH3 Johanna

De motortrawler SCH3 Johanna is in 1960 gebouwd bij Sleephelling Mij. Scheveningen onder bouwnr. 162 voor rekening van rederij W. van der Zwan & Zonen uit Scheveningen. Het schip kwam 20 november van datzelfde jaar  in de vaart.

Inhoud: 309 BRT
Afmetingen: 43,34/40,61 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Deutz dieselmotor 1000 pk

De Johanna is tot 1974 blijven varen voor W. van der Zwan & Zonen en daarna afgevoerd. In 1976 ingezet als stenenvisser. In 1979 is de Johanna te Haarlem gesloopt.

Jan


* SCH3-Johanna2_150kB.jpg (152.31 KB, 800x631 - bekeken 941 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #961 Gepost op: 23-12-2021, 13:31:17 »

SCH399 Guus

De motorlogger SCH399 Guus is in 1916 gebouwd bij Fa. Boot te Leiderdorp voor rekening van F. Swarttouw. Het schip had toen de naam SCH399 Onderneming II.

Inhoud: 143,3 brt
Afmetingen: 31,03 x 6,68 x 2,94 m
Motor: 70 pk Brons later vervangen door een 3 cil. 120 pk Brons uit 1935.

 Geschiedenis:
1917 SCH 399 Onderneming II eig. N.V. Zeevisscherij Mij. "Onderneming II
1922 SCH 399 Alida eig. A. Zuurmond Wzn
1928 SCH 399 Guus eig. J.J. v/d Toorn Azn. motor ingezet
1941 SCH 399 Guus gevorderd door Duitse Weermacht
1948 SCH 399 Guus vrijgegeven door de Nederlandse Marine en tevens verlengt
1952 SCH 399 Guus eig. N.V. Verre Visserij Mij. dir. J.J. v/d Toorn
1960 SCH 399 Guus dir. J.J. & A. v/d Toorn
1962 SCH 399 Guus verkocht voor sloop aan Havens te London voor ? 1200,-

Jan


* SCH399-Guus2_150kB.jpg (154.14 KB, 800x567 - bekeken 898 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #962 Gepost op: 31-12-2021, 14:02:08 »

SCH 21 Arie van der Zwan

De motorlogger SCH21 Arie van der Zwan  is in 1949 gebouwd bij Scheepswerf ?De Industrie? te Alphen a/d Rijn voor rekening van Rederij Arie van der Zwan & Zonen te Scheveningen. Zusterschip was de SCH24 Oceaan III.

Inhoud: 207 BRT
Afmetingen: 38,50/35,43 x 7,04 x 3,06 m
Hoofdmotor: 6 cil. Industrie 360 pk

In 1959 is het schip overgegaan naar Jaczon Rederij en Haringhandel uit Scheveningen.

Op 11 december 1960 is de Arie van der Zwan bij binnenkomst tijdens stormweer op het Zuiderhoofd van de haven van Scheveningen gestrand waarbij de 16-jarige reepschieter is verdronken. De overige bemanningsleden konden worden gered. Het schip is op 18 december 1960 gelicht maar was onherstelbaar beschadigd en is derhalve voor de sloop verkocht.

Jan


* SCH21-Arie-van-der-Zwan2_15.jpg (150.65 KB, 800x626 - bekeken 879 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
zier
Schipper
*****
Berichten: 3619


wie de mens leerd kenne, leerd de dieren waardeere


Bekijk profiel
« Antwoord #963 Gepost op: 31-12-2021, 14:26:42 »

Jan het is echt niet door slecht weer op het hoofd verdaagd,maar door dat de haven verzand was.
Wij hebben met de 249 twaalf uur daar voor op de zelfde plek gestaan met ons kop tegen het hoofd aan,wij kwamen er af door dat we 900 pk waren.
Gelogd
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #964 Gepost op: 07-01-2022, 12:28:44 »

H194 Westella

De motortrawler H194 Westella is onder bouwnr 956 gebouwd bij de Engelse werf Cook, Welton & Gemmell (te Beverley UK) voor rekening van de rederij J. Marr & Son Ltd uit Hull.

Het schip is 18 november 1959 te water gelaten en kwam in maart 1960 in de vaart.

Inhoud: 779 bruto ton
Lengte: 185 ft (56,3 m)
Breedte: 33,6 ft (10,2 m)

Het schip beschikte over een 6 cilinder turbo charged dieselmotor van het fabrikaat Mirrlees Bickerton & Day  met een vermogen van 1800 pk waarmee een max. snelheid van 15 knopen kon worden behaald.

Op 22 november 1978 is het schip verkocht naar Canada en kreeg het de naam Sea Shepherd met als bestemming het bestuderen en beschermen van zeedieren. In 1979 is de Sea Shepherd voor de Portugese kust geramd door de walvisvaarder Sierra. Na terugkomst in de haven van Leixoes (Portugal) voor het repareren van de schade is het schip door saboteurs tot zinken gebracht .

Het schip is uiteindelijk gelicht en verkocht voor de sloop.

Jan


* H194-Westella3_150kB.jpg (146.54 KB, 800x629 - bekeken 850 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #965 Gepost op: 14-01-2022, 13:45:16 »

SCH33 Margriet

De motortrawler SCH33 Margriet is in 1963 onder bouwnr. 643 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Rederij en Haringhandel te Scheveningen.

Inhoud: 346 BRT
Afmetingen: 48,33/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 6 cil. Industrie 1350 pk

De Margriet heeft maar kort voor Jaczon gevaren want al in 1966 is het schip verkocht aan Heinrich Harling K.G. Bremerhaven en werd het schip herdoopt in San Antonio. Daarna is het schip doorverkocht naar Chili, en wel aan Empressa Pesquera Chili Ltda, te Valparaiso.

Jan


* SCH33-Margriet3_150kB.jpg (150.6 KB, 800x648 - bekeken 827 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #966 Gepost op: 20-01-2022, 19:17:25 »

ARM4 Jozina

De kotter ARM4 Jozina is in 1987 gebouwd bij Stocznia im. Komuny Paryskiej in Gdynia (bouwnr. 428) en afgebouwd bij Maaskant in Stellendam voor rekening van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden.
Afmetingen:
45,68 x 9,01 x 5,11 m, diepgang: 3,8, inhoud: 560 BRT
Motor:
Deutz dieselmotor met een vermogen van 3835pk (2820 kW)

Geschiedenis:
22-12-1987 geregistreerd als ARM 4 Jozina van fa. W. van Belzen en zonen uit Arnemuiden
4-3-2005 uitgeschreven,
5-4-2005 PD 359 Morning Dawn van David Morgan uit Peterhead

Jan


* ARM4-Jozina2_150kB.jpg (150.29 KB, 800x646 - bekeken 789 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #967 Gepost op: 26-01-2022, 16:44:21 »

BX598 Friedrich Busse

De Duitse stoomtrawler BX598 Friedrich Busse  is in 1951 gebouwd bij Rickmerswerft te Bremerhaven onder bouwnr. 253 voor rekening van F. Busse  te Bremerhaven.

Afmetingen: 53,77x 8,84 x 4,37 m.
Inhoud: 589 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lagedruk cilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 870 pk waarmee een maximum snelheid van 12 knopen kon worden behaald.

In 1968 is de Friedrich Busse gesloopt.

Jan


* BX598-Friedrich-Busse_150kB.jpg (146.45 KB, 800x660 - bekeken 780 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #968 Gepost op: 30-01-2022, 10:33:44 »

SCH126 Adriana

De Adriana is in 1961 onder bouwnr. 165 gebouwd bij Sleephelling Mij. te Scheveningen voor rekening van Jaczon Rederij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 22 september 1961 in de vaart.

Inhoud: 307 BRT
Afmetingen: 43,31/40,62 x 7,24 x 3,87 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk

In 1966 is het schip overgenomen door Adriana Ltd, te St. John?s New Foundland, Canada en kreeg de naam Zebrinney.

In 1973 kwam het schip weer terug naar Scheveningen, nu als SCH57 Zeezwaluw voor de rederij Den Dulk-van Leeuwen.

In 1976 is het schip afgevoerd en gesaneerd.


Jan


* SCH3-Johanna3_150kB.jpg (154.62 KB, 800x636 - bekeken 789 keer.)
« Laatste verandering: 31-01-2022, 15:50:25 door Jan de Reus » Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #969 Gepost op: 06-02-2022, 10:42:34 »

GY161 Bradman

Deze stoomtrawler  is in 1950 gebouwd voor rekening van Bunch Steam Fishing Co Ltd (onderdeel van Crampin Steam Fishing Co. Ltd uit Grimsby) bij de werf Cochranes te Selby (Engeland) en is vernoemd naar een beroemde Australische cricketer.

Inhoud:  693 bruto ton
Lengte: 180 ft (54.8 m)
Breedte: 31 ft (9,4 m)
Diepgang (16 ft (4,9 m)

Voortstuwing: Triple expansie stoommachine met een vermogen van 1200 ipk (fabrikaat Amos & Smith Ltd.)

In 1965 is Bradman overgegaan naar de Ross groep en hernoemd in Ross Anson

In 1968 is het schip gesloopt.

Jan


* GY161-Bradman2_150kB.jpg (159.55 KB, 800x642 - bekeken 761 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #970 Gepost op: 12-02-2022, 14:35:27 »

BB102 Midlum

De Duitse stoomtrawler BB102 Midlum is in 1938 gebouwd bij Seebeckwerft te Bremerhaven onder bouwnr. 607 voor rekening van F. Gl?ssel  te Bremen.

Afmetingen: 50,85 x 8,04 x 3,96 m.
Inhoud: 472 bruto ton register.

Hoofdmotor: triple expansie stoommachine met gekoppelde Bauer-Wach turbine. Deze turbine wordt aangedreven door de afgewerkte stoom van de lage druk cilinder van de triple expansie stoommachine en zorgt voor extra vermogen. Het totaal vermogen van stoommachine + turbine bedroeg 800 pk waarmee een maximum snelheid van 11,9 knopen kon worden behaald.

In 1961 is de Midlum gesloopt.

Jan



* BB102-Midlum_150kB.jpg (154.03 KB, 800x641 - bekeken 665 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #971 Gepost op: 18-02-2022, 15:59:07 »

SCH 22 Magnolia

De motortrawler SCH22 Magnolia is in 1962 onder bouwnr. 636 gebouwd bij Scheepswerf Fa. S. Seymonsbergen te Amsterdam voor rekening van Jaczon Redrij en Haringhandel te Scheveningen.
Het schip kwam 21 juli 1962 in de vaart.

Inhoud: 343 BRT
Afmetingen: 48,34/45,53 x 7,54 x 3,85 m
Hoofdmotor: 8 cil. Industrie 1000 pk

Geschiedenis:
In 1973 is het schip overgenomen door J. de Ridder en werd toen SCH1 Johanna Louisa.
Het schip is uiteindelijk in 1975 afgevoerd.

SCH56 Poolster


Deze motorlogger is in 1903 gebouwd bij de werf Vuyk en Zn te Capelle a/d IJssel onder briefnr. 6967 als MA81 Burg, de Jong Eig. Th. Ribbeling

Inhoud: 155,28 brt
Afmetingen: 32,14 x 6,70 x 2,78 m
Motor :  80 pk 2 cyl. Brons motor (in 1952 vervangen door 240 pk Industrie)

1903: MA81 Burg, de Jong Eig. Th. Ribbeling
1925 SCH56 Poolster Eig. M. de Dulk Gz
1944: gevorderd door de Duitsers
1945: vrijgegeven
1965: gesloopt

Jan


* SCH22-Magnolia3_150kB.jpg (147.03 KB, 800x598 - bekeken 729 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #972 Gepost op: 25-02-2022, 17:26:41 »

A715 Ben Lui

De motortrawler A715 Ben Lui is in 1953 onder bouwnr 236 gebouwd bij de werf John Lewis & Sons Ltd te Aberdeen (Schotland) voor rekening van de rederij Richard Irvin & Sons Ltd uit Aberdeen.

Het schip is op 29 januari 1953 te water gelaten en werd op 8 september van datzelfde jaar opgeleverd.

Inhoud 473 bruto ton
Lengte: 152,8 ft (46,6 m)
Breedte: 28,2 ft (8,6 m)
Diepgang: 16,6 ft (5 m)

Het schip beschikte over een 3 cilinder Dieselmotor fabrikaat John Lewis & Sons uit Doxford met een vermogen van 790 pk. Deze is in 1980 vervangen door een 4 cilinder Wichman met een vermogen van 1000 pk.

Geschiedenis:
1967 Jens Rong, Bergen Nieuwe naam wordt ?Rongos?.
1972 Bjarne R. Bendiksen, Tromso
1981 P/R Rongos Karr Misje & Co., Bergen
1987 Simon Mokstar, Stavanger, omgebouwd tot offshore support vessel (530brt) Nieuwe naam wordt ?Strilos?.
2002 Lamu Research Vessel Company Ltd. Ingezet als diving support vessel. Nieuwe naam wordt ?Lamu?.
2002 Powys Yacht Management, Saint John's, Antigua
2003 omgebouwd tot priv? motor jacht
2013 Robert Krebbs KG GmbH, Hamburg ?omgevlagd naar Vanuatu 

Jan


* A715-Ben-Lui150kB.jpg (147.35 KB, 800x635 - bekeken 714 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #973 Gepost op: 03-03-2022, 13:22:55 »

VL14 Margaretha

Door Zeevisserij Maatschappij en Haringhandel v/h A. Verboon  werd in 1963 de motortrawler VL14 Margaretha in de vaart gebracht welke is gebouwd bij Scheepsbouw De Industrie van D.&J. Boot uit Alphen aan de Rijn onder bouwnr. 1306. Het schip werd op 27 april 1963 te water gelaten en kwam in juli van datzelfde jaar in de vaart

inhoud: 279 bruto ton
lengte over alles: 40,50 m
breedte: 7,23 m
holte: 3,73

De hoofdmotor  was een 6 cil. Industrie dieselmotor met een vermogen van 750 pk.

In 1970 werd de Margaretha overgenomen door W. ?t Mannetje te Goedereede en kreeg het de naam Zuiderkruis GO12. De 750 pk motor werd vervangen door een 8 cil. Industrie dieselmotor met een vermogen van 1400 pk. In 1980 is het schip verkocht aan Leslie Jon Cunningto en Frank James Gibbs uit Brixham te Engeland. In 1982 werd de naam gewijzigd in Cato. In januari ontstond er schade aan boord vanwege een brand en is het schip gesloopt.

Jan


* VL14-Margaretha3_150kB.jpg (147.98 KB, 800x637 - bekeken 675 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Jan de Reus
Schipper
*****
Berichten: 631


Een Scheveninger en een steenbolkje vind je overal


Bekijk profiel WWW E-mail
« Antwoord #974 Gepost op: 09-03-2022, 17:08:27 »

VL207 Uranus

De stoomlogger Uranus is in 1902 gebouwd bij Scheepswerf M. van der Kuijl te Slikkerveer in opdracht van rederij Joost Pot uit Vlaardingen. Het schip kreeg toen het reg.nr. VL187.

Inhoud: 165-179 brt
Afmetingen: 34,15 x 6,55 x 3,43 m
Voortstuwing: Triple expansie machine fabrikaat Alblas met een vermogen van 170 pk

Geschiedenis:
1902 VL197 Uranus rederij Joost Pot te Vlaardingen
1905 Verkocht aan Fischerei Geselschaft Weser Elsfleth; naam ongewijzigd reg. nr. wordt OE25
1913 Verkocht aan Visscherij Maatschappij Vlaardingen; reg.nr. wordt VL207
1940 Gevorderd door de Kriegsmarine
1941 Zwaar beschadigd
1945 Teruggekeerd uit Duitsland en volledig verbouwd
1957 Opgelegd
1960 Verkocht voor de sloop

Jan


* VL207-Uranus_150kB.jpg (379.35 KB, 800x632 - bekeken 677 keer.)
Gelogd

t' Is een smul!     www.jandereus.nl
Pagina's: 1 ... 61 62 63 64 [65] 66 67 68 69 ... 72 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  


Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!