Hallo allemaal
Mag ik mij even voorstellen, ik ben Gerrit dijkhuizen, 65 jaar en woonachtig in Brussum Limburg, en heb gewoond op het eiland vlook tot 1950.
Ik woonde op de stijgerweg (ik dacht op nummer 5 of 7). Mijn vader Cor dijkhuizen, en was visventer met een haringkar, mijn moeder was Beb Taal.
Ik woonde er met mijn broer Kees en mijn zusters Beb en Tina (bijde zussen zijn getrouwd met een Raats uit duindorp) mijn oudste zuster Nel was al uit huis en was getrouwd met Arend winterswijk uit de Pluvierstraat.
Zijn er nog mensen die ons gekend hebben?
Gaarne reacties.
P.s ik heb genoten van het geplaatste filmpje over het eiland
Beste Fireman
Hallo Gerrit
Als jij nu 65 jaar bent en in 1947 geboren zal je denk ik niet zoveel van het " Eiland " kunnen herinneren, denk ik.
Daarom wordt je interesse zeker wel gewaardeerd, en het is alleen maar leuk dat je deze site hebt gevonden.
Maar na de oorlog werd het "Eiland " pas eind 1948 weer bewoond, toen was het net hersteld van de oorlogsschade.
Dus was jij 1 jaar toen je er ging wonen, en 3 jaar toen je er weer weg ging, want in 1950 kwam
Steigerweg nr 7 de Fam. Tuit wonen. En ik denk dat de familie s van die er toen woonde, daar zijn er nog maar weinig van.
Ik woonde in die tijd met onze ouders in Boeistraat 12, ik herinner mij o.a. wel b.v. de Fam . Schaap Steigerweg 1
die vlakbij jullie woonde, en de Fam. Hofland bij jullie achter in de poort. Misschien zegt je dat iets.
gzv