|
johanh
Gast
|
|
« Antwoord #751 Gepost op: 11-02-2013, 18:59:41 » |
|
scheveningse gewoonte of niet,maar myn vader en opa gingen toch in de keuken bakken met de deur open.woon nu zelf alweer een tydje in rotterdam maar ik bak nog steeds in keuken.vrgr johanh
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jacobus
Gast
|
|
« Antwoord #761 Gepost op: 14-02-2013, 12:32:58 » |
|
je leest het toch wel goed aad , wij zaten in de keuken en het oliestel was op het balkon in het kolenhok ik neem aan dat jullie in de pluv, ook een kolenhok hadden
gr jaap
Ik las het niet goed Jaap, wij woondden in de Pluv. boven dus dat was bakken op balkon een slang aan de gaskraan (toendertijd kon dat nog). En het kolenhok was daar te klein voor. En 's-winters als het extreem koud was dan bakte die ouwe wel in de keuken maar er mocht dan niet heen & weer gelopen worden. Alle deuren dicht, aan de ene kant voor de temperatuur en de andere voor de lucht. maar hij bakte het liefst op balkon op een oud gasstelletje. In z'n eigen pannetje daar mocht niemand aan zitten. Dit klinkt als muziek in mijn oren dit gebeurde ook bij ons mijn vader deed het voor, later mocht ik het doen met sucses eerst alles met kranten afdekken (de kerkbode o.a). ook in het schuurtje in het begin met een olie stelletje 2 pits daarna met een gasstelletje met een lange tuinslang van 15 meter daarna met een elektriche kookplaatje, ik ruik nog de vislucht en de oliebollen lucht. wel oppasssen als je even weg liep om de deur op een kier te zetten anders ging de kat van de buren er met de vis vandoor. >: gr ex visbakker/oliebollenbakker.
|
|
« Laatste verandering: 14-02-2013, 12:38:35 door jacobus »
|
|
|
|
|
|
Wybe-M2
Gast
|
|
« Antwoord #763 Gepost op: 14-02-2013, 14:22:58 » |
|
Hoe maak ik op een gemakkelijke manier mijn frituurmandje schoon,vooral het bovenste tralie werk of hoe je dat noemt.
Zie https://www.google.com/search?q=frituurmand+schoonmakenMaar waarom wil je dat glimmend schoonmaken Zier, je verpest de smaak.
|
|
|
|
|
|
|
|